WOOD HUB behaalt de eerste  WELL Core Platinum-certificering in België
17.07.24

WOOD HUB behaalt de eerste WELL Core Platinum-certificering in België

Wood Hub zet een nieuwe standaard op vlak van welzijn in de Belgische kantoorbouw.

Met enige trots kondigt CFE Groep vandaag aan dat het de eerste WELL Core Platinum-certificering in België heeft ontvangen voor Wood Hub, een innovatief kantoorgebouw van 7.300m² gelegen in Brussel. De prestigieuze onderscheiding werd toegekend via International WELL Building Institute (IWBI)’s WELL Building Standard (WELL), de belangrijkste bouwstandaard die zich richt op het verbeteren van de gezondheid en het welzijn van mensen via de gebouwen waarin we wonen, werken en spelen.

Wood Hub, recentelijk officieel ingehuldigd door CFE in aanwezigheid van haar klanten en partners, werd ontworpen om een stimulerende en gezonde werkomgeving te bieden. Als eerste gebouw in België met een WELL Core Platinum-certificering is Wood Hub het voorbeeld van een uiterst duurzaam en gezond gebouw waar het welzijn van mensen in hun werkomgeving primordiaal is. De certificatie werd behaald door het definiëren van de meest effectieve prestatienormen, ontwerpinterventies, onderhoudsprotocollen en organi-satorisch beleid, allemaal ondersteund door het meest recente wetenschappelijke en volksgezondheidsonderzoek.

De 10 WELL-concepten geïntegreerd in deze reflectie omvatten lucht, water, voeding, licht, beweging, thermisch comfort, geluid, materialen, geestelijke gezondheid en gemeenschap.

Het verkrijgen van de WELL Core Platinum-certificering is een tastbaar bewijs van ons engagement een bewuste en verantwoordelijke hoofdrolspeler te zijn in het ontwerpen, bouwen en onderhouden van duurzame en gezonde gebouwen en werkplekken.”
Raymund Trost, CEO van CFE.

CFE is actief op de markten van duurzame gebouwen, slimme industrie en groene energie en mobiliteit en streeft ernaar een cultuur van ‘changemakers’ te creëren die een positieve impact willen hebben. De groep, gecertificeerd als Top Employer en erkend als ‘ESG Top rated’ bedrijf in 2024, streeft ernaar de gezondheid, het welzijn, het comfort en de veiligheid van haar medewerkers en bewoners te bevorderen. Het weerspiegelt ook de vastberadenheid van de groep om het goede voorbeeld te geven voor de toekomst van gezonde en werknemersvriendelijke werkomgevingen die minder belastend zijn voor het milieu.

“Vandaag herdefiniëren we hoe mensen leven, werken, bewegen en de wereld van energie voorzien. Deze transitie is een van de grootste uitdagingen van onze tijd en met onze mensen behoren we hierin tot de voorlopers. Deze erkenning van het International WELL Building Institute moedigt ons verder aan om onze grenzen te blijven verleggen en nieuwe normen te stellen in de sector.”
Jacques Lefèvre, CEO van BPI Real Estate.

WELL is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek dat het verband onderzoekt tussen de gebouwen waarin we ongeveer 90% van onze tijd doorbrengen en de gevolgen voor de gezondheid en het welzijn van de mensen in deze gebouwen. Om de WELL CoreTM Platinum-certificering van het IWBI te krijgen, onderging Wood Hub strenge tests en een eindevaluatie door Green Business Certification Inc. (GBCI), de externe certificeringsinstantie voor WELL, om er zeker van te zijn dat het voldeed aan alle prestatievereisten van de WELL Core-certificering.

• WOOD HUB behaalt de eerste  WELL Core Platinum-certificering in België

Andere partners

Architecten: Archi 2000

Interieurarchitecten: Two Designers

Technische studies: Detang Engineering

Stabiliteit: TPF Engineering

Certificering: B4F (Building For the Future)

Akoestische studies: BAAM

Perscontacten

Zoé Van Begin
- Project Developer

zvanbegin@bpi-realestate.com

Over Real Estate

BPI Real Estate is de vastgoedafdeling van de multidisciplinaire CFE-groep. Met 35 jaar ervaring streeft BPI Real Estate ernaar om het status quo uit te dagen en positieve veranderingen in vastgoedontwikkeling teweeg te brengen om innovatieve, inclusieve en milieuvriendelijke stedelijke ontwikkeling te bevorderen, gericht op het verhogen van het welzijn van toekomstige generaties. BPI Real Estate ontwikkelt deze expertise in de residentiële, kantoor-, retail-, dienstverlenende en specifieke producten sectoren.

CFE

Ann Vansumere
- Communication Manager Group CFE

ann_vansumere@cfe.be

Over CFE

CFE is een multidisciplinaire groep die actief is in 4 kernactiviteiten met een sterk groeipotentieel in België, Luxemburg en Polen om de wereld van morgen vorm te geven: vastgoedontwikkeling, multitechnieken, bouw en renovatie en duurzame investeringen. Met een omzet van 1.200 miljoen, meer dan 3.100 werknemers en een lange ervaring en expertise sinds de oprichting in 1880, heeft de groep CFE de ambitie om de status quo uit te dagen en positieve veranderingen teweeg te brengen. Ze gaat hiervoor met succes ecologische en sociale uitdagingen aan voor het welzijn van toekomstige generaties. Deze ambitie realiseert de groep door duurzaamheid, innovatie en respect voor haar medewerkers centraal te stellen in haar strategie en door haar klanten totaaloplossingen aan te bieden.

Naverkoopdienst

Onze klantendienst biedt u bijstand, ook na het overhandigen van de sleutels van uw appartement, bijvoorbeeld voor het corrigeren van de eventuele foutjes die bij de oplevering gebleken kunnen zijn.